Laden.. Even geduld a.u.b...


Veel gestelde vragen




Veel gestelde vragen

Q: Bij mijn vorige tandarts duurde de controle maximaal vijf minuten. Waarom duurt een onderzoek bij M2 een halfuur lang?

A: Wij reserveren voor de meeste patiënten dertig minuten. U krijgt bij ons namelijk een VIP-behandeling (Verzorging, Instructie en Preventie) in combinatie met de controle. Dit doen wij omdat wij het voorkomen van tandheelkundige problemen erg belangrijk vinden. Deze aanpak heeft ook als voordeel dat u niet apart hoeft terug te komen voor de gebitsreiniging. Het is dus ook erg efficiënt voor u.

Q: Ben ik bij M2 tandartsen aan het juiste adres voor een tandheelkundige make-over?

A: Wij zijn gespecialiseerd in gebitsrenovaties en cosmetische behandelingen. Op basis van uw wensen kunnen onze tandartsen zorgen voor een ware metamorfose van uw gebit. Dit noemen wij de M2 Make-over.

Q: Word ik bij M2 altijd door de dezelfde tandarts geholpen?

A: Onze tandartsen werken samen in team van vakbekwame professionals. Hierdoor kan het gebeuren dat een deel van de behandeling wordt gedelegeerd aan een andere tandarts dan uw vaste. Ook kunt u bij gecompliceerde behandelingen geholpen worden door een specialist binnen de eigen praktijk. Uw ‘eigen’ tandarts blijft echter altijd de regie voeren over uw behandelingen en deze zal ook de gebruikelijke controles uitvoeren.

Q: Waarom is een geldige legitimatie verplicht bij inschrijving?

A: Tandartsen zijn wettelijk verplicht om uw Burgerservicenummer in het patiëntendossier te vermelden. Om dit te kunnen controleren vragen wij u naar een geldig legitimatiebewijs zoals paspoort, identiteitskaart of rijbewijs.

Q:  Ik ben zwanger kan ik gewoon naar de tandarts en de mondhygiëniste?

A: Ja, geen probleem als u voor het begin van de behandeling meldt dat u (eventueel) zwanger bent.

Q: Wat is de beste leeftijd om met mijn kind voor het eerst naar de tandarts te gaan?

A: Het is belangrijk dat kinderen op jonge leeftijd vertrouwt raken met de tandarts en de omgeving. Kom daarom gerust samen met uw kind(eren) naar een controle. Bij andere behandelingen is het beter om uw jonge kind(eren) niet mee te nemen. Vanaf 2,5 jaar is een controle van het gebit van uw kind mogelijk.

Q: Wie kan ik bellen in de avond of het weekend als ik pijn heb?

A: Pijnklachten in de avond of het weekend die niet overgaan met gewone pijnstilling kunnen vaak niet wachten tot de volgende ochtend of tot na het weekend. Daarmee kunt u telefonisch contact opnemen met de Service Telefoon Centrale voor een tandarts met avond- en of weekenddienst. Bel met de operator voor de dienstdoende tandarts via één van de volgende nummers:
Voor de vestiging Oegstgeest : 070 – 311 00 21
Voor de vestiging Voorburg : 070 – 311 03 05

Q: Kan ik mijn afspraak afzeggen?

A: Ja hoor, als dit maar uiterlijk 48 uur (2 dagen) voor de afspraak doorgegeven wordt. Zo voorkomt u een rekening voor de gereserveerde tijd.

Q: Krijg ik een rekening als ik verhinderd ben voor mijn afspraak?

A: Voor afspraken die uiterlijk 48 uur (2 dagen) voor de afspraak verzet worden krijgt u geen rekening. In alle andere gevallen ontvangt u een rekening voor de gereserveerde tijd.


Copyright M2 tandartsen 2019