Laden.. Even geduld a.u.b...

Tandartskosten 2019 vergoed krijgen van uw ziektekostenverzekering?

Maak nu een afspraak en wacht niet tot het einde van het jaar!

De basisverzekering en eventuele aanvullende verzekering voor tandartskosten lopen per kalenderjaar. Daarom willen veel mensen nog voor het einde van het jaar een behandeling plannen bij hun tandarts. De gemaakte tandartskosten kunnen dan meetellen voor het eigen risico of de dekking van een aanvullende verzekering.

Wilt u dat u tandartskosten over 2019 nog meetellen voor uw ziektekostenverzekering? Plan dan nu een afspraak. November en december zijn bij uw tandarts drukke maanden.

Wilt u over kalenderjaar 2019 nog aanspraak kunnen maken op de vergoeding van uw tandartskosten door uw basisverzekering of aanvullende verzekering? Wacht dan niet te lang met het maken van een afspraak. Veel patiënten van onze praktijk willen nog voor het einde van het jaar behandeld worden. De kans dat u daarom niet op korte termijn geholpen kunt worden is in november en december groot. Wacht daarom niet te lang met het maken van een afspraak. Als u nog niet bent ingeschreven bij onze praktijk, dan kunt u dat hier doen.

De vergoeding van uw tandartskosten over 2019 hangt niet alleen af van uw verzekering.

De vergoeding van tandartskosten over 2019 is afhankelijk van het type behandeling, het eigen risico en de aanvullende verzekeringen die u heeft afgesloten. Bent u onder de 18 jaar, dan gelden er voor de basisverzekering andere regels, dan voor personen boven de 18 jaar. Het minimaal verplicht eigen risico wordt jaarlijks opnieuw vastgesteld. Het eigen risico voor 2019 bedraagt minimaal € 385,- per jaar. Dit staat los van de verplichte eigen bijdrage of de vergoeding van uw tandartskosten waar u via een aanvullende verzekering eventueel recht op hebt.

Welke tandartskosten krijg ik via mijn basisverzekering vergoed?

De basisverzekering vergoedt verschillende tandheelkundige behandelingen. Voor de vergoeding wordt onderscheid gemaakt naar mondzorg voor personen tot 18 jaar en voor verzekerden vanaf 18 jaar. Een aantal tandheelkundige behandelingen zijn beschikbaar voor alle verzekerden boven en onder de 18 jaar.

Mondzorg en de basisverzekering voor personen tot 18 jaar.

De basisverzekering dekt een uitgebreid pakket behandelingen. Bijvoorbeeld: periodieke controle, tandsteen verwijderen, vullingen en chirurgische tandheelkundige hulp. Raadpleeg uw verzekeringspolis voor een compleet overzicht.

Mondzorg en de basisverzekering voor verzekerden vanaf 18 jaar.

De basisverzekering dekt de kosten van chirurgische tandheelkundige hulp, röntgenonderzoek en uitneembare kunstgebitten. Voor mensen boven 18 jaar zit de periodieke controle niet in het basispakket.

Mondzorg en de basisverzekering voor iedereen.

De basisverzekering vergoedt bijzondere tandheelkundige zorg aan alle verzekerden als er een ernstige (ontwikkelings)stoornis of afwijking van de mond is. Orthodontie en implantaten vallen ook onder bijzondere tandheelkundige zorg. Meer over de basisverzekering en tandartskosten leest u hier.

Wat is de wettelijke eigen bijdrage?

Het eigen risico dient niet verward te worden met de wettelijke eigen bijdrage. De wettelijke eigen bijdrage is een gedeelte van de medische kosten die je voor bepaalde specifieke behandelingen of medicijnen zelf dient te betalen. Meer over de verplichte eigen bijdrage leest u hier.

Aanvullende verzekering tandartskosten.

Wilt u meer kosten voor de tandarts vergoed krijgen? Dan kunt u een aanvullende verzekering afsluiten bij uw zorgverzekeraar. Welke behandelingen en hoeveel u vergoed krijgt, verschilt per verzekeraar. Meer informatie daarover vindt u hier.

Heeft u vragen aan uw tandarts over de vergoeding van uw tandartskosten, laat dit dan weten via onderstaand formulier. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op. Wilt u een afspraak voor een behandeling plannen, maak dan gebruik van dit online formulier. Nog niet ingeschreven bij onze praktijk? Schrijf u dan hier in.

Wenst u meer informatie, of dat er contact met u opgenomen wordt? Laat dan hieronder uw gegevens achter.

Ik ontvang graag meer informatie

janee

Verzend

Wij gebruiken de gegevens die u hier achterlaat alleen om via email of telefoon contact met u op te nemen. Als u daarna besluit dat u zich niet laat inschrijven bij een van onze praktijken, dan vernietigen wij uw gegevens volgens de wettelijke termijn die hier voor staat.